Jan 16, 2011

sweet o bitter?

cikgu nora suruh aku tulis knangan pahit dan manis..kenagan pahit..?belambak dalam hidup aku sampaikan memori otak aku ni penuh..tp yang aku sedihnya kenagan manis aku..takdak langsung! memang sukar dipercayai tapi itulah hakikatnya..dari luaran bila aku tanya orang amacam aku ni..dyeorang mesti ckp " happening, chill slalu senyum.." and bla bla bla..sbenarnya aku x kesah pon..so aku amek keputusan untuk mereka jelah cerita dalam karangan tu..aduh~ ah salah satu kenangan pahit aku yelah aku tunggu bas tp bas asik penuh sampaikan aku terpaksa jalan kaki..sakit hati gila at that time..ceh~speaking!..jalan cerita dia macam ni...mase tu, aku keluar dari pagar sekolah..nope! aku bukannya ponteng!dah habes waktu skolah..so balik lah en..aku amek kepatusan untuk tak nak menyusahkan ayah aku..so aku naik bas lah..aduh~ nk dekat 3 jam aku tunggu..still x sampai2..aku ni x suka penuh2 dalam bas sebab tau2 je lah badan aku ni kecik senang orang nk hempap aku dalam bas tu..dengan hati yang penuh dengan kesabaran, aku sangguplah tunggu~..sorang2 pergi meninggal kan aku sorang kat bas stop tu..dah la panas..aduh! naseb baiklah ada pinad dengan sahabatnya, amira datang..pecahlah kesunyian di bas stop tu..dorang nyayi, memekak aduyai terasa sakit hati pun ada tp aku brsyukur sbb ad org yg temankan aku..then bdak maluri plak lenggang kangkung datang kat bas stop tu..aku, buad tak layanlah..nk layan buad ape..en..?sorang2 datang tetiba ada raut wajah yang seperti aku kenali iaitu rakan sepejuangan aku semasa aku perang dunia ke-2..ceh tipu je..~iaitu nila..mle2 aku buad tak layan lah..then aku usya je last2 dia perasan jugak aku terpacak kat depan dia..huhu~then, teruskan dengan matlamat aku dengan menunggu bas..sampaikan aku seprti bermandi peluh aku terus chaw tinggalkan bus stopyang buruk tu..sakit hati btol..!jalanlah pulang kerumah!..penad kodd!..

No comments: