Nov 11, 2010

permata kasih~

ya allah..!kau berikan kepada ku ketabahan,kesabaran dalam diriku untuk menghadapi segala onak duri dan dugaan yang Kau berikan kepadaku. Aku telah banyak membuad dosa slama aku hidup di dunia ini selama 14 tahun ini. Hanya aku dapat meminta daripada Mu..Aku lafaz Dua Kalimah Syahadah dan menyatakan Tiada Tuhan selain Allah dan Nabi Muhammad Persuruh Allah..Sebagai hamba yang Lemah ini,tolong lindungi aku....Itulah ungkapan yang selalu berbisik dan selalu berkumat kamit di bibirku..aku sedar yang aku belum cukup sempurna..Solatku,Amal Ibadahku..EVERYTHING..!!

Permata Kasih..~semalam diadakan di Dewan Sri Pandan..secipuut je yang datang sbb ni kan berkenanan dengan agama..manalah deorang nk datang..?alhamdulillah, budak 2Bijak dikatakan semua datang ke program tersebut..aku diajar cara bersolat walaupun aku fikir aku solat dengan begitu baik..but  was wrong..! cara aku duduk,sujud,takbiratul ihram..boleh dikatakan agak tidak betul..manakala mandi wajibku..ada yang cacat..aku buad apa yang aku fahm sahaja..so, dengan menghadiri program ini..akudapat mengenalpasti masalah ato ksalahan aku..wake UP zati..!!it about ur religion..U too..!! wake up derr~masa program ini berlangsung , kelam kabut gila..!!nk ambek air sembahyang kne berlari..aduh tumit kaki aku sakit gila..!!aku solat zohor dan asar secara berjemaah diimamkan oleh ustaz mahasan..dan azan dilaungkan oleh yusof..lepas solat zohor dapat mkanan percuma,sonok..!!sedap plak tu..Manja..!!good JOB..!!!lain kali sponser lagi ya..lepas tu dengar ceramah dri ustaz..kaki aku kebas dan tak senang duduk..tulang belakang aku ni seolah olah ade orang duduk..bila bangun..adoyaiiii..sakit gila..kaki aku dah jadi warna merah..buad cara buad sujud,rukuk beramai-ramai..bontot kne coverlah..jangan ad terlepas suda...~pengsan plak orang belakang..lepas tu solat asar,dengar lagi ceramah..dlm hati aku "cepatlah..!!kaki aku dah sakit ni..". lepas abes program cikgu adakan aktiviti riadah..permainan ini agak pelik..!!memang pelik..!!benang yang nipis tu kne jaga..kitorang ad 9 orang sepasukan..Farah rahman, sherry, faridah, Azira, Aziana, Shakira f1 ,budak form 1 sorang lagi dan aku..aku duk blakang skali..cikgu lilit ktorang dengan benang..so kitorang kne berjalan....hati2 lah..mcm2 strategi korang buad..stese pertama di Surau..ya allah..perit gila..~aku tersekat krana dikerumuni orang ramai..jalan lagi..gi depan library,jalan lagi ke belakang bilik KH, dan kitorang naik smpai tingkat 4 blok cemerlang..tgok2 stesen seterusya tu ad dlm tandas lelaki..adakah patut..?busuk gila..!!!eiiyuu~terpaksa tahan..cabaran~ akhirnya semua stesen kitorang da lepasi..so itorang berlari ke laman bestari..tp kne jaga supaya benang tu x terputus..tnpa sedari kumpulan 6 iaitu kumpulan aku sampai dulu..dan telah dinobatkan sebagai kumpulan perempuan pertama sampai dan MENANG..!!akhirnya towel yang aku nk tu akhirnya dapat gak..!!Yeeess,,,,~dan balik dengan senyuman..~sakai der budak2 len..!!sakai.......!!!

No comments: