Nov 1, 2010

♥diariku..

jumaat dan sabtu lepas aku x datang skolah..disebabkan abang aku punya pasal..!!ohenggee
abang aku ad graduasi..so..,pi samalah..dan jumaat tu jugak spatutnya aku buad perbahasan..mungkn digantikan hari ini..??pliss don't..!!neves ni..!!tak hafal amenda pon..wahai abang berkening tebal..aku still mencari2 dirimu..
eceh..~

jumaat..
aku pi pekan..sampai je kat petronas bentong, pahang nak isi minyak...tup2..ayah aku terlupa nak bawak dompet..aduh..!!!!masa tu hati aku berfikiran negatif jea..ape terjadi nnti ape aku x tau..ayah aku reda' jea..nak buat camna KL-Bentong...jauh tu kalo nk U-Thant..so teruskan perjalanan...aku dalam kereta bacalah buku jaguh..persiapan untuk hadapi peperiksaan...hujan mulai turun..sejuk gila..kaki aku da jadi warna len da..huhu~bapa jam aku duk dalam kereta..then sesampai di Kuantan, ayah aku pi petronas lagi..belilah makanan ringan untuk alas perut..then,ada sorang budak kecik..adoyai cumill gila bapak..!!
aku say hi! sambil lambai tangan..tetiba tanpa disedari ada sorang mamat ternampak dia pun lambai tangan kat aku dan senyum..aku gelak je..dan aku cakap "perasan punya mamat!!!"..aku ngan adek aku gelak..
mamat tu dah malu..budak kecik tu senyum jea..teruskan perjalanan..nak cari hotel..semua penuh..dan mak aku kata.."okey,kita akan menginap di hotel lima bintang iaitu DALAM KERETA.."..
aku jerit.."TAK MAU!!"..dan mak aku cakap " okey, kita ada dua pilihan nak duduk umah mak cik atau dalam kereta..?pilih cepat"..dengan pantasnya aku ngan adek aku cakap "dalam KERETA!!"
mak aku tersenyum.."okey..!!" dan kebetulan ayah aku ada seorang kawan...dia bagi aku sekeluarga menyewa sebuah rumah..pening nak cari rumah tu..da sampai di rumah sewa tu..aku cakap " mak kita patah balik jelah yeh..?"..rumah tu macam rumah hantu..!!eiyyuu...sebelah rumah tu en rumah kosong..sapa x gerun en..?so nak buad camna..hari pun da malam..nak dekat kul 12 malam da pun..so tidur jelah dalam rumah tu..

sabtu
bangun pagi..sarapan dan pi MRSM PEKAN dimana abang aku akan graduate kat situ..sesampai di sana..bapak ramai..!!terpaksa duk kat luar dewan yang panas..berpeluh aku dibuatnya..abang aku dapan 3.04 x salah aku..oke la tu dapat three pointer...abes graduasi tu..abang aku pi tangkap gamba..tunggu dia macam nak tunggu ayam jantan bertelur..aduh..sempat jugak aku nk snap..snap..syok sendiri..semua tengok..malu..~!!abes graduasi dan snap..snap..aku bawak lari abng aku balik ke rumah hantu..then sesampai di rumah tu..abang aku cakap "ni hotel ke..?"..dan aku menjawab.." nope..!!ini rumah HANTU"..
adek aku gelak je..abang aku tersenyum..makin lama makin terbiasa duk kat rumah hantu tu..macam rumah sendiri kerana dia dilengkapi sofa, TV yang x da ASTRO, akuarium yang ikan nk mati, meja makan, air-cond, katil sebesa alam..boleh dikatakan x da kurangnya..

ahad
aku bawak..bukan aku tapi bapak aku bawak aku sekeluarga bersiar2 di pekan...kan pekan tu en tempat kelahiran TUN ABDUL RAZAK..ada lah rumah dia...niat dihati nk gi..cari punya carik..mana dia rumahnya..??menghabiskan minyak petrol kereta avanza bapak aku adalah...aku singgah di sebuah restoran kecik iaitu "murtabak mangkasar"..betul ke ejaan..?lantaklah..aku kan jenis x suka makan murtabak so terpaksa aku menelannya..makan sekali..eiiyuu..bila makan berkali kali..ermm..sodapnyo..!!haha..!!dan semasa makan ternampak pemain gita kumpulan "kristal"..ala kumpulan kat dalam cita nabil tu..tetiba dia bawak satu geng dia makan sekali..vokalis die en..hensem gak..dia bawak bini dye skali..cantik gila..!!putih x macam dia..gelap..!!kne bukak lampu baru nampak..haha!!jahad je..then,aku da habes makan, van TV3 datang..korang tengok x majalah 3 pasal sultan pahang punya hari jadi..?..ha..nampak nurul syuhada..cantik gila dia..!!hari tu aku nampak artis ngan personaliti TV3..2 dalam 1..dan aku pulangkan balik abang aku dan balik ke kampung pandan..dalah jalan malam..hujan selebat lebatnya..!!lagi lagi hinghway karak..menakutkan..!!alhamdulillah..akhirnya selmat sampai dan aku terus terbongkang..haha'...

hari yang menakutkan dan menyeronokan..
begitulah ceritanya..sepatutnya aku tulis post ni awal2 lagi..tapi exam pnya pasal aku tangguhkan..
-have a nice day-
trimas 4 read this post..!!

No comments: